MY PHYSIO | ΦΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑ
Σερρών 60, Κορυδαλλός Αττικής, 181 20 09:00 - 21:00 Καθημερινά Δευτ-Παρασκ. +30.2104964327 /+30.6977576488

ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΚΑΡΠΙΑΙΟΥ ΣΩΛΗΝΑ

Ένα συχνό πρόβλημα των χεριών  είναι η περιφερική συμπιεστική νευροπάθεια, γνωστή ως σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα. Η πάθηση εμφανίζεται στην περιοχή του καρπού και ειδικότερα στην παλαμιαία επιφάνεια, με επίκεντρο το μέσο νεύρο του χεριού.

Το μέσο νεύρο περνάει μέσα από τον καρπιαίο σωλήνα στην παλάμη και καταλήγει στα δάκτυλα του χεριού. Για αυτό και τα συμπτώματα της πάθησης εντοπίζονται σε όλη αυτή την επιφάνεια.

Ποιοι μπορεί να εμφανίσουν σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα;

Οι περισσότεροι ασθενείς που επισκέπτονται το θεραπευτήριο με σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα είναι γυναίκες. Αυτό γιατί, φαίνεται να είναι πιο ευάλωτες στην πάθηση σε σύγκριση με τους άνδρες.

Υψηλές πιθανότητες να αντιμετωπίσουν κάποια στιγμή στη ζωή τους το σύνδρομο καρπιαίου σωλήνα είναι άτομα που η εργασία τους απαιτεί κάμψη του καρπού. Γίνεται λόγος για επαγγελματίες όπως βιομηχανικοί εργάτεςαγρότες ή ταμίες.

Ποια είναι τα αίτια του συνδρόμου καρπιαίου σωλήνα;

Τα αίτια της αύξησης της πίεσης του μέσου νεύρου στον καρπιαίο σωλήνα είναι πολλά και κάποιες φορές είναι δύσκολο να εντοπιστούν.

Ωστόσο, τα πιο συχνά αίτια του συνδρόμου καρπιαίου σωλήνα είναι:

• Οστεοαρθρίτιδα του καρπού
  • Ρευματοειδής αρθρίτιδα
  • Σακχαρωδης διαβήτης
  • Γάγγλιο καρπού
  • Εμμηνόπαυση
  • Εγκυμοσύνη
  • Υπερθυρεοειδισμός
  • Εξαρθρήματα του καρπού
  • Μικροτραυματισμοί καρπού, είτε ήπιοι, είτε άμεσοι

Σύνδρομο Καρπιαίου Σωλήνα: Συμπτωματολογία

Το κυριότερο σύμπτωμα του συνδρόμου καρπιαίου σωλήνα είναι το μούδιασμα στα δάκτυλα που νευρώνονται από το μέσο νεύρο. Ο ασθενής μπορεί να αισθάνεται παραισθησίες, αιμωδίες ή αίσθημα καψίματος ειδικά στον δείκτη και τον μέσο δάκτυλο. Βέβαια, δεν αποκλείεται η πιθανή συμμετοχή όλων των δακτύλων που νευρώνονται από το μέσο νεύρο (εξαιρούνται το μισό ωλένιο του παράμεσου και του μικρού δάκτυλου).

Πώς εμφανίζονται και πώς εξελίσσονται τα συμπτώματα;

Στην αρχή το μούδιασμα είναι παροδικό και η συμπτωματολογία υποτροπιάζει με την υπέρχρηση του χεριού. Με την πάροδο του χρόνου, το μούδιασμα γίνεται μόνιμο και εμφανίζεται κυρίως τις πρωινές ώρες.

Τα συμπτώματα αυτά υποχωρούν ή βελτιώνονται με την ανύψωση του μέλους. Αντίθετα, επιδεινώνονται όταν ο καρπός βρίσκεται σε κάμψη, όπως κατά την οδήγηση ή ακόμα κατά το διάβασμα ενός βιβλίου. Συνήθως, ο ασθενής προσπαθεί να ανακουφιστεί τινάζοντας το χέρι.

Ακόμα, δεν είναι σπάνιο ο πόνος να αντανακλά κεντρικότερα του καρπού, στο αντιβράχιο, στον αγκώνα ή ακόμα και στον ώμο. Με την εξέλιξη της πάθησης συνυπάρχει και αδυναμία σύλληψης, με αποτέλεσμα να πέφτουν αντικείμενα από το πάσχον χέρι.

Όταν η πάθηση έχει παραμεληθεί, ενδέχεται να εμφανίζεται μυϊκή αδυναμία και αδυναμία χρήσης του αντίχειρα. Σε προχωρημένες καταστάσεις μπορεί να υπάρχει κίνδυνος μυϊκής ατροφίας.

Νικολακοπούλου Καλλιόπη – Χρυσούλα

Φυσικοθεραπεύτρια